loading...

سئو

آموزش سئو و نكات آن

بازدید : 181
11 زمان : 1399:2

خريد بك لينك از نظر گوگلتقريبا تمام وبمستران در حال حاضر از تاثير منفي خريد بك لينك بر سئو و كسب لينك هاي زيادي و نامناسب مطلع هستند. يكي از سوالات رايجي كه خوانندگان بلاگسيما مطرح ميكنند اين است كه، “خريد بك لينك از سايت هاي با پيج رنك بالا چه تاثيري دارد؟ گوگل چگونه متوجه پولي بودن آن خواهد شد؟”
پاسخ به اين سوال كار بسيار راحتي است، خريد بك لينك كار درستي نيست! اگر بدنبال كسب جايگاه مناسب در نتايج گوگل هستيد و برنامه ريزي دراز مدتي براي كار خود داريد، خريد بك لينك روش مناسبي نيست زيرا ممكن است شما را با مشكلات جدي مانند جريمه سايت توسط گوگل در آينده روبرو كند.
به زبان ساده، گوگل بك لينك را بعنوان يك راي مثبت از طرف كاربران يا سايت هاي ديگر به صفحه يا سايت شما مي شناسد. با كسب راي بيشتر شما شانس پيروزي در انتخابات گوگل را خواهيد داشت. گوگل صراحتا اعلام كرده كه خريد بك لينك برخلاف سياست هاي اين سايت بوده و تخلف شناخته ميشود. مشكل از جايي آغاز ميشود كه كاربران فكر ميكنند با خريد راي ميتوانند موتور جستجو را فريب داده و در اين انتخابات پيروز باشند ولي نظارت گوگل بر خريد بك لينك بسيار پيچيده و قدرتمند است.
خريد بك لينكاخطار گوگل به سايت ها در مورد تاثير منفي خريد بك لينك
نحوه تاثير بك لينك بر نتايج گوگلاگر بك لينك شما از يك سايت معتبر و با پيج رنك بالا باشد مسلما تاثير بيشتري بر سئو سايت شما خواهد داشت. همين امر موجب خريد بك لينك از سايت هاي قدرتمند با قيمت بالا در چند سال گذشته شده است. گوگل با توجه به كلماتي كه در اطراف يك لينك قرار دارند موضوع سايت را تشحيص ميدهد.
بطور مثال سايت هاي زيادي در صفحات خود به سايت آمازون ارجاع ميدهند كه معمولا در جملات آنها كلمه “Books” به چشم ميخورد به همين دليل شما با جستجوي اين كلمه در گوگل سايت آمازون را در رتبه دوم و بعد از كتابخانه گوگل مشاهده خواهيد كرد ولي براي سايت آمازون به اين وسعت و قدرت، كلمه “Cars” بعنوان يك كلمه كليدي شناخته نميشود زيرا هيچ لينك ورودي مناسبي براي آن ندارد.

در نتيجه خريد بك لينك تنها زماني براي سايت شما موثر خواهد بود كه از سايت هاي معتبر و مرتبط با زمينه كاري شما باشد. همچنين بايد به كلمه يا عبارت لينك شده يا همان انكر تكست و كلماتي كه در اطراف آن حضور دارند توجه ويژه اي داشته باشيد. زيرا بك لينك شما بر آن كلمه كليدي در نتايج گوگل موثر خواهد بود و نه تمام كلماتي كه بعنوان هدف خود انتخاب كرده ايد.

Anchor Text يكي از مفاهيم حياتي در سئو است كه كمتر كسي به آن توجه ميكند! در اين مقاله انواع انكرتسكت و نحوه استفاده صحيح آن را ياد ميگيريم
تشخيص خريد بك لينك توسط گوگلگوگل روشهاي متنوعي براي تشخيص خريد بك لينك توسط سايت هاي اينترنتي دارد. مهمترين آنها تيم ويژه گوگل براي مبارزه با اين پديده است كه وظيفه اي جز گشت و گذار در اينترنت و شناسايي سايت هاي فروشنده لينك ندارند. اگر شما سايت مناسبي را براي خريد بك لينك پيدا كرده ايد دليلي ندارد كه تيم گوگل نيز نتواند آن را شناسايي كند.
شايد تصور كنيد كه كاركنان گوگل زمان كافي براي بررسي همه سايت ها و صفحات و شناسايي سايت هاي فروش بك لينك ندارند، كه البته تصور درستي است! ولي معمولا سايت هايي كه در فروش بك لينك زياده روي ميكنند و به صفحات بسياري با موضوعات مختلف لينك ميدهند مورد توجه رقباي خود قرار گرفته و مستقيما توسط اين افراد به گوگل گزارش ميشوند.
در اين شرايط يك كارشناس خبره سايت مورد نظر را بررسي كرده و در صورتي كه از خريد و فروش بك لينك در آن مطمئن شود به صورت دستي آن را جريمه خواهد كرد. سايتي كه به اين شكل جريمه شده باشد در پنل گوگل سرچ كنسول خود و در بخش Manual Actions يك پيام با موضوع Unnatural Links دريافت خواهد كرد.

جريمه دستي سايت توسط گوگ به دليل فروش بك لينكتصوير دوم نمونه اي از جريمه دستي گوگل براي يك سايت كه اقدام به خريد بك لينك كرده را نمايش ميدهد و با توجه به تغيير ظاهر گوگل سرچ كنسول در نسخه جديد نحوه نمايش آن متفاوت است.
جريمه سايت در نسخه جديد گوگل سرچ كنسول به دليل خريد بك لينك از سايت هاي ديگرگوگل كاربران را تشويق ميكند تا سايت هايي كه از اين روش قصد فريب موتور جستجو را دارند معرفي كنند. با اين كار هم سايت فروشنده و هم سايت خريدار با جريمه گوگل مواجه خواهند شد. تعداد لينك هاي ورودي به سايت شما در يك بازه زماني مشخص و زمينه كاري سايت هاي مرجع معيارهاي ديگري براي شناسايي سايت هاي متخلف توسط گوگل هستند. براي مشاهده اين فرم ميتوانيد به صفحه معرفي سايت اسپم به گوگل مراجعه كنيد.
بعد از آپديت الگوريتم پنگوئن استفاده زياد و غير طبيعي از يك عبارت مشخص بعنوان انكر تكست نيز به ليست تخلفات گوگل در خريد بك لينك اضافه شده است.
چند نكته مهم در خريد بك لينكاگر همچنان بر اين كار پافشاري ميكنيد و راههاي اصولي و بهتر مانند توليد محتوا را نمي پسنديد، نكات زير را قبل از صرف هرگونه هزينه و پذيرش ريسك در نظر داشته باشيد تا احتمال جريمه سايت خود را به حداقل برسانيد:
بك لينك ها را با فاصله زماني و جداگانه خريداري كنيد. پيشنهادهايي مانند “تبليغات در 10 سايت با پيج رنك 2 و 3” انتخاب مناسبي نيستند.بصورت مستقيم با صاحب سايت در تماس باشيد و با واسطه هاي تبليغاتي همكاري نكنيد.با سايت هايي كه بطور گسترده و عمومي اقدام به فروش لينك و پذيرش تبليغات ميكنند همكاري نكنيد.تنها از سايت هاي مرتبط با زمينه كاري خود لينك خريداري كنيد.بجاي تبليغات متني در سايدبار يا فوتر سايت ها، از تبليغات محتوايي و مطالب اختصاصي (خريد رپورتاژ آگهي) استفاده كنيد.بجاي خريد بك لينك در تمام صفحات يك سايت، در يك يا چند صفحه خاص تبليغ كنيد.نسبت لينك هاي خريداري شده به كل لينك هاي طبيعي سايت كمتر از 10 درصد باشد.اشتباهات رايج در خريد بك لينكبا يك جستجوي ساده در اينترنت سايت هاي ايراني و خارجي بسياري پيدا خواهيد كرد در حال فروش بك لينك با عنوان هاي جذاب و تاثيرگذار هستند. اگر تجربه اي در زمينه خريد بك لينك نداشته باشيد و اثرات مخرب آن را ندانيد ممكن است به راحتي فريب اين دست سايت ها را خورده و سئو سايت خود را براي هميشه از بين ببريد. تصوير زير نمونه هايي از تبليغات فريبنده براي فروش بك لينك هاي بي كيفيت را نشان ميدهد.
تبليغات فريبنده براي خريد و فروش بك لينكيكي از تكنيك هاي نو در فضاي اينترنت سئوي منفي است كه با هدف از دست رفتن جايگاه رقبا انجام ميشود. حال آنكه بسياري با هدف بهبود وضعيت سايت خود و با خريد بك لينك عملا سئو منفي را روي سايت خودشان انجام ميدهند. برخي از اين شعارها را با هم بررسي ميكنيم:
خريد بك لينك ارزانهمگي خوب ميدانيم كه هيچ ارزاني بي دليل نيست. هركجا با شعار خريد بك لينك ارزان مواجه شديد بخوانيد خريد بك لينك بي كيفيت.
اگر بك لينك ارزان باشد يعني هركسي ميتواند به راحتي در همان فضايي كه شما حضور داريد براي خود لينك سازي كند و با افزايش تعداد اين لينك ها در يك سايت عملا ارزش و اعتبار منتقل شده به هريك از اين سايت ها كاهش مي يابد.
همچنين سايت هايي كه لينك هاي خارجي زيادي دارند ممكن است از نظر گوگل به عنوان فروشنده بك لينك يا اسپمر شناسايي شوند پس بهتر است در اين فضا حضور نداشته باشيد.
خريد بك لينك انبوهاين دست سايت ها معمولا در كنار ارزان بودن به انبوه بودن تعداد لينك ها اشاره ميكنند. همان نكاتي كه براي خريد بك لينك ارزان گفتيم براي اين دسته نيز صادق است. علاوه بر آن زمانيكه شما لينك خود را در بازه زماني كوتاهي در سايت هاي بسياري قرار ميدهيد عملا به گوگل اعلام ميكنيد كه اينها غيرطبيعي هستند.
گوگل ميداند كه شما فرضا طي يك سال گذشته ۵۰ لينك به سايت خود داشته ايد و اين تعداد در بازه زماني كوتاهي مثلا يك ماه ناگهان به ۲۵۰۰ لينك افزايش پيدا ميكند. لينك هايي كه همگي با يك كلمه كليدي مشخص و در سايت هايي كم ارزش قرار داده شده اند. در اين شرايط الگوريتم پنگوئن كار سختي براي شناسايي غيرطبيعي بودن لينك سازي شما ندارد.
بك لينك رايگان!اين روش را ميتوان بدترين و ناكارآمدترين روش لينك سازي خارجي دانست. ابزارهاي آنلاين آدرس سايت شما را دريافت كرده و در هزاران سايت دايركتوري يا ابزارهاي تست آنلاين آن را درج ميكنند. با اين كار شما هم تعداد لينك هاي زيادي در بازه زماني كوتاه ساخته ايد و هم اينكه از صفحات كم ارزشي لينك گرفته ايد. بك لينك هاي رايگان را جدي نگيريد و به شدت از آنها پرهيز كنيد.
پيشنهاد ميكنيم براي درك بهتر مفهوم بك لينك و اثرات جانبي آن مقاله بك لينك چيست را به دقت مطالعه نماييد و تجربيات خود از خريد بك لينك را در بخش نظرات همين مقاله با ما به اشتراك بگذاريد.
خريد بك لينك خارجييكي ديگر از تكنيك هاي رايج براي فريب شما استفاده از عباراتي مثل خريد بك لينك خارجي يا خريد بك لينك معتبر است كه موجب ميشود تصور كنيد براي سايت شما مفيد خواهند بود. همانطور كه پيش تر گفتيم مهمترين معيار ما براي دريافت لينك از يك سايت ارتباط موضوعي و اعتبار آن است. در حاليكه بيشتر اين سايت ها تنها گزينه اعتبار بالا را دارا بوده و از نظر موضوعي هيچ ارتباطي به سايت شما ندارند.
آموزش حرفه اي خريد بك لينك و رپورتاژ آگهييكي از مهمترين فاكتورهاي تاثيرگذار بر كسب جايگاه در نتايج گوگل رعايت استانداردهاي لينك سازي داخلي و البته تدوين استراتژي براي لينك سازي خارجي است.
خريد بك لينك ميتواند موجب جريمه سايت شما توسط گوگل شود ولي اگر اصول و استانداردهاي لينك سازي را به خوبي بشناسيد ميتوانيد بدون احتمال جريمه شدن از تاثير شگفت انگيز بك لينك بهره مند شويد.

سوالات متداولتاثير بك لينك در سئو چقدر است؟
در يك پاسخ كوتاه ميتوان گفت، بسيار زياد! بله يكي از مهمترين فاكتورهاي گوگل براي تعيين اعتبار و رتبه يك سايت لينك هاي دريافت شده از سايت هاي ديگر است. ولي اين نكته را فراموش نكنيد كه هر لينكي نميتواند تاثير مثبت بر سئو داشته باشد و عواملي مانند ارتباط موضوعي سايت ها، انتخاب انكر تكست مناسب، زمان بندي و صفحه اي كه لينك را دريافت كرده است نيز فاكتورهاي موثري در كيفيت بك لينك هاي شما هستند.
خريد بك لينك يك تكينك كلاه سياه است يا خاكستري؟
تكنيك هاي كلاه خاكستري در واقع همان تكنيك هاي كلاه سياه هستند ولي در اجراي آنها مواردي را رعايت ميكنيم تا گوگل متوجه هدف ما و غير واقعي بودن لينك ها نشود. براي كسب اطلاعات بيشتر پيشنهاد ميكنيم به سري مقالات سئو كلاه سياه مراجعه كنيد.
خريد بك لينك به طور حتم از ديد گوگل يك تكنيك كلاه سياه است با اين وجود اگر استانداردهاي لينك سازي خارجي را شناخته و به درستي رعايت كنيد ميتوان آن را در دسته كلاه خاكستري قرار داد.
بك لينك دائمي چيست؟
زمانيكه در مورد خريد بك لينك صحبت ميكنيم عموما منظور ما قرار گرفتن لينك هاي متني در سايدبار يا فوتر در همه صفحات يك سايت ديگر است كه معمولا به صورت ماهانه و غيردائمي فروخته ميشوند. ولي در واقع هر لينكي كه از دامنه اي ديگر به سايت شما داده شده باشد يك بك لينك محسوب ميشود.
بك لينك دائمي شام مواردي مانند ساخت پروفايل كاربري در سايت هاي ديگر، كامنت ماركتينگ در سايت ها و فروم ها و يا انتشار رپورتاژ آگهي ميشود. اين لينك ها تا هميشه در سايت هاي ديگر باقي خواهند ماند و نيازي به تمديد ندارند.
گوگل چطور متوجه غيرطبيعي بودن بك لينك ها ميشود؟
مهمترين ابزار گوگل براي مقابله با لينك سازي غيرطبيعي الگوريتم پنگوئن است. اين الگوريتم موارد بسياري مانند پراكندگي انكر تكست، ارتباط موضوعي سايت ها، سابقه فعاليت شما در لينك سازي، فالو يا نوفالو بودن لينك ها و … را بررسي كرده و در صورتيكه روند لينك سازي شما را غيرطبيعي ارزيابي كند جايگاه سايت در نتايج جستجو را كاهش ميدهد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 36
  • بازدید کلی : 3413
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی