loading...

سئو

آموزش سئو و نكات آن

بازدید : 147
11 زمان : 1399:2

تقويت مقالات جديد با لينك سازي داخليلينك سازي داخلي بهترين و ايمن ترين روش براي تقويت يك صفحه از سايت و بهبود جايگاه آن در نتايج جستجو است.
بسياري از سايت هاي اينترنتي با توجه به ميزان رقابت و سختي كلمات كليدي هدف نيازي به لينك سازي خارجي نداشته و با رعايت استانداردهاي سئو تكنيكال، ارائه محتواي با كيفيت و توجه به لينك سازي داخلي مي توانند جايگاه مناسبي در نتايج جستجو داشته باشند.
ربات هاي گوگل براي درك ارتباط موضوعي صفحات و تشخيص ميزان اهميت و اعتبار صفحات از لينك ها استفاده ميكنند. زمانيكه ربات ها وارد يكي از صفحات سايت شما ميشوند كليه لينك هاي قرار گرفته در آن صفحه را بررسي كرده و ارزش و اعتبار آنها را با توجه به متن لينك شده (Anchor Text)انكر تكست چيست؟
Anchor Text يكي از مفاهيم حياتي در سئو است كه كمتر كسي به آن توجه ميكند! در اين مقاله انواع انكرتسكت و نحوه استفاده صحيح آن را ياد ميگيريم + بهينه سازي انكرتكست افزايش ميدهند.
معمولا زمانيكه يك محتواي جديد را به سايت اضافه ميكنيم تلاش ميكنيم تا با لينك دادن به مقالات قديمي تر يا صفحات ارزشمند سايت به رشد جايگاه آنها نيز كمك كنيم ولي اين مقالات جديد نيز نيازمند لينك سازي و افزايش اعتبار هستند. براي آنها چه راه حلي وجود دارد؟
د

در اين مقاله يك تكنيك بسيار كاربردي و البته ساده را به شما معرفي ميكنيم تا شانس كسب جايگاه براي مقالات جديد سايت را افزايش دهيد.
مقالات جديد چه لينك هايي دريافت ميكنند؟با انتشار هر محتواي جديد در سايت عملا بخشي از فرآيند لينك سازي داخلي به صورت اتوماتيك انجام ميشود. مهمترين فضاهايي كه مقالات جديد در آنها نمايش داده شده و لينك سازي داخلي اتفاق مي افتد عبارتند از:
1- صفحه اصلي سايتمعمولا صفحه اصلي هر سايت مهمترين و ارزشمندترين صفحه از نظر اعتبار براي لينك سازي داخلي است. در بسياري از سايت ها فضايي براي نمايش آخرين مقالات در صفحه اصلي در نظر گرفته شده است و هر محتواي جديد به محض انتشار يك لينك داخلي از اين صفحه دريافت ميكند.
لينك سازي داخلي براي مقالات جديد در صفحه اصلي سايتلينك سازي داخلي براي مقالات جديد در صفحه اصلي سايت
مشكل اصلي زماني ايجاد ميشود كه با انتشار مقالات جديد عملا اين بخش به روز رساني شده و لينك داخلي به آن مقاله ديگر وجود ندارد. در نتيجه نميتوان به عنوان يك راه حل دائمي به آن نگاه كرد.
2- صفحات دسته بندي يا برچسبهر محتواي جديد احتمالا در يك يا چند دسته و برچسب مختلف قرار ميگيرد. اين صفحات با توجه به لينك سازي هاي داخلي و خارجي معمولا ارزش و اهميت زيادي داشته و تاثير مستقيم بر سرعت ايندكس و افزايش اعتبار مقالات جديد خواهند داشت.
قرار گرفتن مقالات جديد در صفحه دسته بندي و برچسبقرار گرفتن مقالات جديد در صفحه دسته بندي و برچسب
صفحات آرشيو تعداد محدودي از مقالات جديد را نمايش ميدهند و بعد از انتشار هر مقاله جديد يكي از موضوعات قرار گرفته در آن به صفحه دوم انتقال مي يابد. مقالاتي كه در اولين صفحه آن دسته يا برچسب هستند بيشترين ارزش و اعتبار را از نظر لينك سازي داخلي دريافت ميكنند. پس اين فضا نيز در زمان انتشار يك مقاله بسيار مهم است ولي به مرور ارزش و تاثير خود را از دست ميدهد.
3- نمايش مقالات مرتبط در صفحه ساير مقالاتدر بسياري از سايت ها همانند وبسيما فضايي براي نمايش مقالات مرتبط در نظر گرفته شده است. در برخي سايت ها اين بخش آخرين مقالات سايت را نشان داده و در برخي ديگر آخرين مقالات همان دسته بندي نشان داده ميشود.
لينك سازي داخلي در بخش مقالات مرتبط ساير صفحاتلينك سازي داخلي در بخش مقالات مرتبط در ساير صفحات
عملا با انتشار يك محتواي جديد ممكن است تعداد زيادي لينك از ساير صفحات سايت براي آن ايجاد شود. ولي به مانند صفحه اصلي و صفحات دسته بندي اين فضا نيز به مرور تغيير كرده و مقالات جديدي جايگزين آن ميشوند.
جمع بندي به طور كلي ميتوان گفت؛
لينك سازي داخلي در فضاهاي ثابت ارزش و تاثير بسياري دارد ولي به مرور زمان و
در نتيجه نميتوان به اين روش ها بسنده كرد و بايد راه حلي دائمي و كاربردي براي رفع اين مشكل پيدا كنيم. به نظر شما بهترين راه براي حل اين مشكل چيست؟ درست حدس زديد؛ لينك سازي از محتواي ساير مقالات به اين مقاله جديد.
لينك هايي كه درون متن يك مقاله قرار گرفته اند تا هميشه باقي مانده و ارزش و تاثير آنها به مرور زمان از دست نميرود. سوالي كه در اينجا مطرح ميشود اين است كه از چه مقالات و صفحاتي بايد براي مقاله جديد لينك سازي كرد؟ در ادامه يك راه حل كاملا كاربردي و استاندارد به شما معرفي ميكنيم.
لينك سازي داخلي از مقالات قديمي سايت با موضوع مرتبطزمانيكه محتواي جديدي در سايت منتشر ميكنيم بهترين راه حل براي تقويت آن شناسايي صفحات مرتبط و لينك سازي داخلي از درون محتواي آنها به اين مقاله است. البته اين كار ميتواند بسيار دشوار و زمانبر باشد زيرا:
بسياري از سايت ها چندين نويسنده دارند و نويسندگان اطلاع دقيقي از محتواي مقالات ديگران ندارند.ممكن است مقاله اي با موضوع مرتبط وجود داشته باشد ولي با توجه به اينكه مدت ها از تاريخ انتشار آن گذشته است از ديد شما پنهان بماند.آناليز همه صفحات سايت و پيدا كردن بخش هاي مرتبط ميتواند از زماني كه براي نوشتن مقاله جديد صرف كرديد طولاني تر شود.منظقي نيست كه ما زمان زيادي را براي پيدا كردن فرصت هاي لينك سازي داخلي صرف كنيم، به نظر شما بهترين راه براي پيدا كردن منابع مرتبط در سايت چيست؟
پاسخ به اين سوال ساده است؛ جستجو در گوگل!
صفحات و مقالات سايت شما توسط ربات هاي گوگل ايندكس و بررسي ميشوند، الگوريتم هاي گوگل براساس محتواي اين صفحات موضوع و مفهوم آنها را درك كرده و جايگاه‌شان را در نتايج جستجو مشخص ميكنند. هر مقاله جديد يك مفهوم يا عبارت كليدي جديد را هدف گذاري ميكند.
به احتمال زياد با جستجو در گوگل صفحه ديگري كه با اين عبارت جايگاه مناسبي داشته باشد پيدا نخواهيم كرد. براي پيدا كردن بهترين صفحات يك راه حل ساده وجود دارد. كافيست آدرس سايت خود را با عملگر :site در گوگل جستجو كرده و عبارت كليدي مقاله جديد را در ادامه آن قرار دهيد.
با اين روش گوگل بهترين صفحاتي كه در سايت شما مرتبط با اين موضوع هستند را نمايش ميدهد.

جستجوي مقالات مرتبط در گوگل با استفاده از site:با اين روش 4 مقاله كه از نظر محتوايي كاملا به موضوع ريدايركت 301 مرتبط هستند و در بخشي از محتواي آنها به اين مفهوم اشاره شده است را يافتيم.
حالا كه صفحات مرتبط را پيدا كرديم كافيست يك آناليز ساده بر روي آنها انجام داده و در جايي كه به موضوع مقاله جديد اشاره شده است يك لينك داخلي براي آن ايجاد كنيم.
دقت داشته باشيد كه لازم نيست در همه صفحات يا تعداد زيادي از آنها اين كار را انجام دهيم. اگر براي هر مقاله جديد 3 تا 5 مطلب مرتبط و فرصت لينك سازي در سايت خود پيدا كنيم كافيست.
با اين كار 2 اتفاق مهم خواهد افتاد:
1- مقالات قديمي سايت به روزرساني شده و كاربران ميتوانند هنگام مطالعه منابع جديد را پيدا كنند.
2- مقالات جديد لينك هاي داخلي ارزشمندي را دريافت ميكنند و شانس بيشتري براي كسب جايگاه خواهند داشت.
نكته حياتي!موفقيت در سئو نيازمند توجه به جزئيات و البته جلب رضايت كاربر است. قبل از آنكه در اين صفحات لينك سازي كنيد دقت داشته باشيد كه آيا كاربران شما با ديدن آن لينك بر روي آن كليك خواهند كرد؟ اگر اين لينك براي كاربران مفيد نيست به احتمال زياد از نظر ربات هاي گوگل نيز ارزشمند نخواهد بود.
لينك سازي بي هدف نه تنها به بهبود جايگاه آن صفحه كمك نميكند بلكه ممكن
همين حالا امتحان كنيدمقالات زيادي در حوزه آموزش سئو منتشر كرده ايم كه اجراي بيشتر آنها ممكن است دشوار بوده يا براي نمايش تاثير خود به زمان زيادي نياز داشته باشند. ولي اجراي اين تكينك بسيار ساده بوده و آناليز تاثير آن زمانبر نيست.
براي اينكه تاثير و ارزش اين تكنيك را بهتر درك كنيد پيشنهاد ميكنيم همين كار را براي آخرين مقاله اي كه در سايت خود منتشر كرده ايد انجام دهيد. با روشي كه گفتيم صفحات مرتبط با آن را پيدا كرده و در فضاي مناسب لينك مقاله جديد را قرار دهيد.
براي آنكه تاثير اين روش را سريعتر مشاهده كنيد صفحات به روز رساني شده را با استفاده از ابزار URL Inspection در پنل گوگل سرچ كنسول معرفي و درخواست ايندكس مجدد را ارسال نماييد.
نتيجه اين آزمايش را احتمالا طي يك هفته بر روي جايگاه مقاله جديد خود خواهيد ديد. لطفا نتايجي كه از اين روش دريافت كرديد و تغيير رتبه مقالات جديد را در بخش نظرات همين صفحه به اشتراك بگذاريد تا با استفاده از تجربيات يكديگر به راه كارهايي ساده تر و كاربردي تر برسيم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 69
  • بازدید کلی : 3446
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی